men jag är ju så hurtig

Soma letade efter ett svar på mitt dilemma, om man kunde träna "dagen efter". På en viktklubbs-hemsida fick hon detta svar:
Är det fel att träna dagen efter man druckit alkohol?


Alan Bergström säger: Inte nödvändigtvis fel, det beror på hur "rökig" man var dagen innan. Det har dessutom väldigt dålig effekt samt belastar kroppen onödigt hårt. Bättre att vänta en dag.

Jag ska ut och springa oavsett, hurtbulle som jag är! Och jag känner ju ändå inte direkt av att jag är bakis så skitsamma..


Kommentarer
Postat av: ebba

du kunde frågat mig, psyko.

Träning dagen efter man har druckit gör mer SKADA än NYTTA. För då är redan kroppen förstörd och försöker återhämta sig. Tränar du som grädden på moset för det där, så blir kroppen ännu sämre, och du får inga muskler, du förstör dom bara ännu mer. Det är bara en belastning för kroppen att träna dagen efter man har druckit.

Hellre ska du ut och gå, samt dricka vatten! :)

/tips från coachen

2009-04-06 @ 13:36:47
URL: http://ebbavilhelmina.blogg.se/
Postat av: Anonym

hahah synd bara att det inte stämmer!

2009-04-08 @ 23:11:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0