en speciell bussresa

Den här dagen har inte direkt börjat bra kan jag säga. Skulle ta bussen ner till bibblan nyss, pallade inte gå för att det regnar så jävligt. När jag ska gå av vid fredsgatan så fastnar ett snöre från min jacka mellan sätena så jag kommer inte av. Jag står där som ett cp och sliter helt galet och den vägrar lostna. Så dörrarna hinner stänga och jag får helt enkelt fortsätta åka. När jag sätter mig ner märker jag att jag bara behövde dra snöret åt ett annat håll så lostnade den hur lätt som helst, men det tänkte väl inte jag på i panikens ögonblick.

När bussen har åkt från stationen och är påväg upp till allkärrsplan, lägger jag upp foten på sätet, utan att direkt nudda fotsulan och smutsa ner.. Men tydligen så har sl nolltolerans mot fötter på säten. För då mitt i korsningen innan centrum, stannar han typ bussen och vänder sig om mot mig och skriker; "HAR DU FÖTTERNA PÅ SÄTET? URSÄKTA, MEN DOM TAR DU NER GENAST!" Alla i bussen vänder sig om och tittar på mig. Sen dog jag.


Kommentarer
Postat av: Mika

Söta ni e =)

2009-11-06 @ 15:30:56
URL: http://sajjaomijka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0