onödig dag

Hade en s.k PO-dag idag. Jag var i gröndals aula och fick lyssna på kuratorn Claes och skolsköterskan Charlotte när de berättade om deras arbete. Och jag förstod faktiskt inte riktigt vad jag gjorde där helt ärligt. De pratade om lite vad man ska göra när ett barn blir utsatt för kränkning, hur de bedriver sex&samlevnadsundervisning osv, och förstod inte riktigt varför jag skulle veta det? Det kan väl jag ta sen när jag är färdigutbildad? Om jag ens ska jobba på en skola? Shit. Skitsamma. Är ju tvungen att gå på sånt där eftersom att det är obligatoriskt, idiotiskt alltså.

Så efter det skulle jag åka upp till Daniela i gymnasiet idag igen för att hämta nyckeln hem till henne då jag tillfälligt bor här. Tänkte att när jag ändå var där så kunde jag vara med på hennes lektion för att se hur hon har det. Så frågar läraren;
- ..Och Daniela, vem är din kompis?
- Det är min syster, säger hon. (Tror inte riktigt att han hörde.)
- Ja, alltså det här är Te1A lektion. Säger läraren.
- Ja jag vet det, sa jag. Men jag tänkte att jag kunde vara här tills min buss går, var bara här för att hämta mina nycklar. Och jag går inte här, jag är hennes syster.
- Nej, du kan gå ut nu.
- Okej..

Fyfan vad jag ville döda han i det ögonblicket. Fula äckliga horgubbe. Skitsamma. Hejdå.


Så glad var jag inte då.


Kommentarer
Postat av: Isabelle

Fin blogg :)

2009-11-03 @ 17:13:57
URL: http://Cuteblonde.devote.se
Postat av: Lisa

Trevligt att höra(: bara bra här med :) Haft en bra dag?

2009-11-03 @ 17:44:40
URL: http://zube.blogg.se/
Postat av: ebba vilhelmina

asså va ere för tjonnar som kommenterar din blogg hela tiden



" haft en bra dag?" MED ANDRA ORD LÄS MIN BLOGG O ÖKA MIN STATISTIK

2009-11-03 @ 18:21:11
URL: http://ebbavilhelmina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0