kantarellmackor



Just nu ligger jag mätt och belåten i sängen efter att ha ätit ett par svampmackor för ett par timmar sedan. Närmare bestämt fyra stycken. Jag och Fanny var nämligen ute på Järflotta idag och plockade kantareller. När vi märkte att dom började ta slut drog vi in till Nynäs igen för att hämta Jennifer, och hon visade oss till en annan kantarellskog, nämligen området runt fjättern. Det fanns väl inte så mycket svmymp egentligen, eller vi hittade inte så mycket. Men mina svampar räckte i alla fall till hela åtta svampmackor! Eller nio kanske till och med. Och så vill jag passa på att tacka Jennifer för den svarta trumpetsvampen som hon delade med sig av. Den var jättegod, men råkade salta för mycket.

I morgon ska jag förbi skolan och hämta ut mitt SH-kort, så jag får mina inloggningsuppgifter till internsidan så jag kan hålla koll på kurser och scheman osv. Sedan ska jag passa på att bli vän med min kära mormor också så jag kan få låna ett skrivbord av dom som jag ska placera i mitt vardagsrum tillsammans med en vit soffa som jag ska hämta från Roffe. Då kanske det blir roligare att plugga. hihi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0