kantarellisar


Jag och Jossan var ute i skogen idag. Planen var att vi skulle försöka hitta till Nynäsviken som ska ligga typ någonstans bakom kyrkogården/natvik eller något i den stilen. Och visst hittade vi dit, men den var ju typ igenväxr med massa vass, gick ju inte att bada. Jag hade tur som hade gummistövlar i den där jävla terrängen, Jossan fick gå i tygskor, haha. 100 myggbett, 35 brännässleskador och fett med svamp senare hade vi efter många om och med hittat tillbaka till natvik. Helvete vad vilse vi var där ett tag.

När jag kom hem såg jag att en påse med kantareller låg på köksbordet. "Har du plockat kantareller eller?" Frågade jag pappa.
"Nej, jag har köpt dom.."
"Okej, vad kostade dom?" Frågade jag.
"192kr kilot.."
"Kom och kolla vad jag har här.." Sa jag och langade upp fett med stora kantareller på diskbänken, typ 3 hg. Fan vad avis han blev. HEHE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0