Nu ska jag lägga en ansiktsmask och dricka te. Och imorgon ska jag gymma.

Den senaste tiden har jag känt ofta att jag vill komma bort. Jag vet inte varför riktigt, jag trivs ändå bra med mitt liv just nu. Jag försökte ju hela hösten med att planera en resa utomlands, med Soma. Men det blev inte av. Dock kommer jag självklart att hälsa på henne nu när hon bor i skåne, det ser jag fram emot som fan.

Jag känner mig också ständigt rastlös. Jag måste hela tiden hitta på saker. Fika, gymma, bio, shoppa. Det värsta är att jag aldrig hinner göra det heller för att jag sover bort hela dagarna. Jag är så rastlös att jag funderar på att åka till skolan imorgon och gå på två värdelösa föreläsningar bara för att ha något att göra.

När jag är ledigare en längre tid, typ i påsk, vill jag fan åka bort. Långt bort. Utomlands. Jag måste utomlands. Eller bara bort. Jag vill åka till Paris, Amsterdam, Köpenhamn, Tallinn, Skåne, Stockholm.. Stockholm liksom. Jag skulle kunna boka hotell i stan och bo där i några dagar bara för att få känna känslan att vara borta.

Jag håller på och söker lägenhet nu. I nynäs. Jag skulle gärna flytta långt härifrån - inte för att jag har något emot nynäshamn utan för att jag har tröttnat. Det finns inget att hämta här längre. Haken är bara att jag precis har fått jobb här, och jag kan och vill inte flytta ifrån det. Är för beroende av den lönen.


Här skulle jag vilja vara nu. I Billys lägenhet i Montmartre!



Kommentarer
Postat av: Yvanna

Då ska jag leka hets-Yvanna igen ;) Du står väl skriven i Stockholm Sudentbostäder-kö?

Det känns som om jag hetsar alla jag känner att gå med där, haha, men det är helt gratis och skadar inte. Där räknas dagar så gå med idag (låter som jag försöker sälja något, "gå med idag och få rabatt!") så börjar du samla dagar på en gång. Studentbostäder finns ju hela stockholms län och det skadar ju aldrig att stå med och kolla vad som finns då och då. Om du får för dig att flytta in mot stan om ett halvår/år eller så.

Do it! http://www.sssb.se/



Kram!

2011-01-10 @ 14:45:53
URL: http://movingstandingstill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0