Varför?

Var på kvantum nyss och handlade middag (färsk laxfilé med romsås) och påväg hem såg jag två småtjejer stå och mingla vid en lyckstolpe. Jag hörde ena tjejen säga; "I Kina får man bara föda ett barn. Föder man två måste man dränka den andra."
Den andra tjejen stod tyst.
Jag kom ganska fort fram till att det är en vuxen som faktiskt har sagt det här till denna flicka. För det är ju sant det hon säger, dock inte det sistnämnda. Det jag vill komma till är; Hur i helvete kan en vuxen människa berätta för ett barn att man dränker barn i Kina? Vad i helvete försiggår i den idiotens huvud?
Arg jag blir.
Kommer själv ihåg vad sjuka grejer som florerade i ens hjärna när man var liten, som man hade blivit ituttad av äldre. Berätta sanningen istället. Det blir mycket bättre då. Tro mig.
JAG HAR FORSKAT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0