Limekyckling

Det här lagade jag idag för första gången! Det var skitgott verkligen. Utgick ifrån ett recept på arla.se som ser ut såhär!

4 port

4 kycklingfiléer, ca 500 g
Arla smör
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
1/2 lime 
1 dl vatten
2 dl Arla Köket crème fraiche
1/2 hönsbuljongtärning
1 tsk soja
1 msk honung
 
Vi hade bara 2 filéer hemma, så hade i bambuskott och skivade färska champinjoner i också för att fylla ut det lite. Hade även 5 dl creme fraiche och ca 3 dl vatten.
 
SÅHÄR GÖR MAN (enligt mig)
  • Grovhacka filéerna i bitar och stek med smör, salt o peppar. Tillsätt 1-3 dl vatten för att få en sky, och 1/2 lime. Jag struntade i skalet.
  • Rör ihop creme fraiche och vatten i en kastrull. Koka upp och tillsätt under tiden hönsbuljong, honung och soja.
  • Förbered och koka riset
  • Häll i såsen i kycklinggrytan och tillsätt champinjoner och bambuskotten. 
  • Strö på örter (persilja passar bra) precis innan servering. Jag hade findus örtmix! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0