Ingen har kollat konstigt på mig här varken idag eller igår för att jag håller på med mobilen.

Jag sitter i en skola och väntar på en lärare som jag ska intervjua. Håller självklart på med min mobil som vanligt när man inte har något att göra.

Och då.
Från ingenstans..
Kommer en kärring fram till mig och säger "du.. jag måste bara säga.. eh det är mobilförbud här, så du vet.. ifall någon kollar konstigt på dig eller så."

"hehe, aaha okej. mmm." svarar jag. Sen går hon bara iväg. Jag lägger ner mobilen i 1 minut. Tar upp den igen.

Jag undrar bara; ska deras mobilförbud drabba mig som besökare när jag sitter utanför ett kansli i en korridor? Skoldagen har ju liksom slutat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0