Skaffa ett liv innan ett till liv

Allså ALLA är fan med barn! Är jag onormal som är 23 år och inte har direkt planer på att skaffa barn innan man ens har fast anställning eller? Jag vill fan vänta tills jag har radhus, bil osv. Varför ha så bråttom? Jag vill att mitt barn ska ha så bra förutsättningar som möjligt. Inte komma in i en otrygg värld i en trång lägenhet typ. Vad gör alla efter graviditeten o mammaledigheten när man är arbetslös liksom? Är det inte bättre att komma tillbaks till sitt fasta jobb?

Jag blir lite provocerad ändå... Jag tycker man är skyldig att skapa så bra förutsättningar som möjligt för att ge barnet en trygg uppväxt och stabila levnadsvillkor. Självklart kan man bli gravid oplanerat utan meningen (eller vad fan man säger utan att det ska låta kränkande) och känner att man inte vill göra abort pga att man bor lite trångt. Det hade inte jag heller gjort, sånt går alltid att ordna. Men alltså ska man inte planera klart sitt egna liv först innan man börjar planera att skaffa ett till liv?

Det är mina tankar såhär en fredagseftermiddag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0