Kompensation

Här får ni en rejäl enkät att skumma igenom! Det tar typ 7 min om man läser noga. Som 4 inlägg. Hittade på Quetzalas blogg :) 
 

1. Hur gammal är du?

22,6

2. Hur gammal känner du dig?

Som 22,6. Förstår inte frågan. 

3. Vad har du gjort i dag?

Duschat, ätit 1 liten ostmacka.

4. Vilken film såg du senast?

Flight tror jag. Den var bra men trodde den skulle vara bättre. 

5. Vem ringde du senast?

Electrolux. Hade sönder frontpanelen till en fryslåda (skulle stänga den med foten o då sprack hela skiten) igår så fick beställa en ny. Kalaset skulle gå på 475:-. Har sönder allt i den här lägenheten känns det som. Känner mig så värdelös o klumpig för det. 

6. Är du besatt av någonting?

Typ concealer, men det är ju bara om jag ska visa mig ute. Hemma är jag inte besatt av någonting. Min dator kanske, vad skulle jag göra utan den liksom nu när jag har haft sönder mobilen.

7. Är du rädd för blod?

Nej, om jag blöder o inte har papper så slickar jag upp det. Alla tycker jag är äcklig då, förstår inte varför. 

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu?

Sitter hemma i soffan framför datorn och tv:n. Solen skiner lite halv ute. 

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige?

Pär-Albin Hansson, Tage Erlander, Olof Palme, Carl Bildt, Göran Persson. 

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga?

Nope :) Kan ju sånt som ni alla vet.  

11. Vilken färg är dominerande i din garderob?

Svart, vit. 

12. När vaknade du i dag?

10:30 kanske. 

13. Vilken är din favorithögtid?

Midsommar tror jag. Saknar sommaren så mycket. 

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu?

I paris eller någonstans i sydamerika, typ rio de janeiro. Där vill jag gå runt solvbränd o käka luncher på sköna uteserveringar. 

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till?

Kommer inte på något sånt hemskt ställe. Jo, typ Ånge. Hade släkt där, men den snälla delen av den släkten är död. Så dom andra tänker jag aldrig mer hälsa på. 

16. Hur vill du tillbringa din pension?

Utomlands mest. Och med Pablo. 

17. Vad lyssnar du på just nu?

Nåt fult teveprogram på 6an, fan vilka dåliga serier dom har där ibland. 

18. Har du någon gång brutit ett ben?

Nej. 

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?

Mjölk, smör, ost, ägg, kaviar 

20. Vem är din favoritkändis?

Bra fråga. Kan det va............ Zlatan? :D

21. Vad är du på för humör just nu?

Jag har varit sjuk en vecka och vart hemma från jobbet o jag e lite sur. 

22. Vilka världsdelar har du varit i?

Europa, Afrika. 

23. Snarkar du?

Inte så mycket. 

24. Vilka yrken har du provat på?

Prao på NK, servitris på en restaurang, köksbiträde på Nynäs vård, kontorsassistens på socialförvaltningen, vårdare på attendo, samt FÖRSKOLLÄRARE jippi

25. Hur går du helst klädd?

Jeans och en fin blus o läderskor.

26. Vilket stjärntecken är du född i?

Tvilling.

27. Vilket är ditt favoritgodis?

NAPPAR ONLY. (Dom med grönt i sig) 

28. Vad sa du senast?

Jag berättade för Martin om tanten i luren på electrolux, hon ba "Hej de e gun" när hon svarade. Ofta man svarar så när man jobbar i kundservice för ett av världens största vitvaruföretag? HAHA 

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan?

I gymnasiet var det idrott och naturkunskap. 

30. Vad har du på dig just nu?

Ascoola tunna bomullsbyxor med grön-blå-vit-brunt mönster och ett coolt svart linne med typ spets i ryggen. 

31. Vilken är din favoritaffär?

Zara, H&M. 

32. Vad har du för storlek i kläder?

33. Vad har du i dina fickor?

Just nu, ingenting.

34. Vad köpte du senast?

Massa mat, men bland annat en duk och nya gardiner från hemtex, sedan en fin vas på loppis. (igår)

35. Hur många gånger har du flyttat?

Nu måste jag räkna. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7. Mamma och pappa träffar ju folk dom flyttar ihop med titt som tätt o så.

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med?

Min medicin (kul svar), solskyddsfaktor och ett täcke. 

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska?

Kvälls. 

38. Senaste filmen du såg på bio?

Life of Pi. Lite långtråkig film, haha. 

39. Har du blivit sydd någon gång?

Nej. Jag har klarat mig ifrån det mesta. 

40. Har du någon gång badat naken utomhus?

Japp, jag o Soma hade ett näck-ställe bakom nickstatornet förut. Där fick vi vår första fylla också. 

41. Vad åt du till frukost?

En ostmacka. 

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan?

Då var jag, let's see here, 22,6-10 = 12, 6. Gick i sexan. Finns inte så mycket mer att säga. 

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning?

Nej, jag har ju inte körtkort.

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig?

Mormor, hon gör alltid snälla saker för mig. Hon bakade semlor till mig o Martin igår som vi fick. 

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover?

På nattduksbordet eller under madrassen. 

46. Vad var det sista du åt?

En ostmacka. Var ett jävla tjat om den där ostmackan?

47. Vem är världens vackraste kvinna?

Vet inte fan. 

48. Är du blyg?

Ibland. 

49. Vilken var den sista konserten du var på?

Ehm. Måste ha varit Summerburst 2011, jävla drag alltså. 

50. Vad heter du i andra namn?

Mary. 

51. Har du varit med om en bilolycka?

Nej men en cykelolycka när pappa skjutsade mig när jag var liten, då åkte min fot in i ekrarna, fick åka till sjukan. Blödde lite. 

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet?

Tror inte det? Är ganska öppen av mig. 

53. Vilken är den roligaste träningsformen?

Gruppgrejer. Vet inte vad det heter. När man dansar i grupp, haha. Typ Bodyjam. Simningkanske, eller powerwalk såklart. 

54. Har du några husdjur?

Pablo & Bazze. 

55. Vill du gifta dig?

Ja, klart :)

56. Var växte dina föräldrar upp?

Pappa i Slite på Gotland, sen flyttade han till Stora vika vid 7 års ålder. Mamma i nynäs. 

57. Har du någon gång ringt polisen?

Haha ja, när en brud råka kutta upp sina armar på en fest så fick jag ringa ambulansen o dom tog inte ens mig på allvar. Jag ba "asså det är allvarligt, hon kommer fan förblöda, och NEJ vi kan inte skjutsa henne". Jävla idioter! Asså det forsade blod och dinglade skinnslamsor. Tjejen ba "Asså tare lugnt, det är bara lite skrubbsår.." HAHA hon va aspackad

58. Har du svenskt ursprung?

Ja

59. Har du, eller har haft, något smeknamn?

Mändy, faanamanda. haha

60. Vilka är dina största svagheter?

Inte så stresstålig, framförallt inte i otrygga miljöer, alltså situationer som jag inte känner mig säker i, på ett nytt jobb t ex. 


Kommentarer
Postat av: Ingela

Ojdå, jag blir helt mållös. Jag brukar läsa din blogg men nu kommer jag att sluta. Hälsningar från en representant i den tydligen elaka släkten i Ånge :(

2013-02-19 @ 14:49:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0