Då sätter recepten igång igen då

Vi åt kyckling med ädelostsås i ugn igår.
Vet inte vad jag ska döpa det till.

Hade bröstfilé (fryst) som jag tog in i ugnen i ca 30 min med salt peppar och timjan.

blandade sedan 5 dl creme fraiche, 1/2 ädelost (såndär trekant), 2 vitlökar, chili flakes och en skvätt grädde som jag kokade ihop med lite salt och peppar. Hällde i det i kycklingen i ugnen plus 1 pkt hackad och stekt bacon. Sen kanske kycklingen var inne i 45 min till. Serverades med pommes och en sallad.

Det du behöver är alltså:

•1 kg bröstfile, ca 3-4 filéer

• 5 dl creme fraiche
• 1 dl grädde
• 2 vitlökar
• 2 tsk chilli flakes
• ca 1/2 ädelost (den där vanliga lilla från arla)
• salt
• peppar

• litte pommes med grillkrydda

Allt tar väl typ 1,5 timme med förberedelse osv






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0