Världens bästa mormor och morfar

Jag glömde min klocka hos mormor när jag var där på middag förra veckan, och jag har inte direkt haft bråttom och hämta den eftersom den låg i tryggt förvar.

Men så ringer hon mig typ varje dag å ba "heej amanda. tänkte du komma o hämta klockan idag?"
o jag svarar typ njae vet inte liksom. Nästa dag ringer morfar å ba "hejsan. vi tänkte bara höra om du skulle hämta klockan idag eller?" jag ba jag vet inte, vadåråå? "nej men vi tänkte bara. vi är hemma om du vill ha den. du kan komma när du vill."
Å jag tänkte typ jaja, jag tar den när jag har vägarna förbi.

Men så en dag när jag är påväg hem från jobbet så ringer morfar mig och frågar vart jag är, jag säger att jag snart är i nynäsgård o då vill han komma o möta mig, "ja, du ska få en sak av oss som jag tänkte lämna"

Och då visste jag direkt. Jag skulle få en påskpresent såklart. Så när vi möts kollar jag i blompåsen han håller i, o ba "ååh va fin!" osv. Sen efter en stund säger han: "ja, du vet, vi har ju velat att du skulle komma upp så du kunde få den här, det är därför vi var ringt och frågat när du ska hämta klockan."

Haha, herregud. Sådär har dom gjor förut också. Att jag inte fattade det.

Sen tillägger han: "och du ser den där påskliljan, tete a tete heter den. Den hann slå ut innan du kom, å mormor ville ju att du skulle få blomgruppen så att dom räckte ett tag över påsken, så hon gick o köpte en ny påsklilja o planterade där istället för den andra"

Asså åh. Finner inga ord. Ser ni vad snälla dom är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0