Att sluta röka

Jag började röka när jag var ynka 13 år och en dess har jag rökt. Har aldrig riktigt försökt helhjärtat att sluta röka, har inte riktigt velat tror jag. Nu för ett tag sedan så började jag mer och mer att tappa röksuget, så det blev automatiskt att jag trappade ner. När jag sedan märkte att min hy blev bättre, då kom viljan. Då fick jag verkligen viljan att sluta röka och sedan nyår har jag rökt väldigt lite. Någon gång i veckan kanske, och bara på helgerna, aldrig i skolan. Nu när jag märker att jag knappt är sugen, plus att min hy är bättre, tänkte jag faktiskt försöka sluta helt, nu medans jag kan och inte är alltför beroende. Dessutom är det jävligt dyrt och jag är fattigare än någonsin.
      Det finns ju faktiskt de som inte kan sluta röka, de är fast helt enkelt, de kan inte ens med vilja, de får abstinensbesvär. Jag vågar inte lova att jag ska sluta helt från och med nu, tror inte att jag har tillräckligt med vilja. Men jag ska lova mig själv att försöka.
     Ps. Grattis till Linnea som har hållt upp sedan i fredags! Bättre än mig till och med :)

Jag med en cigg i handen. Som jag faktiskt försökte dölja för kameran, haha


Kommentarer
Postat av: matilda

wihooo! det är bra, bort med cancerpinnen!

2009-01-28 @ 16:26:37
Postat av: Micka

ät bajs amanda!!

2009-01-28 @ 18:36:24
URL: http://partyliikearockstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0