Annie Leibovitz


Kan ju passa på att påpeka då att hon är så levande man kan bli! Inte död.

Var på utställning med skolan på fotografiska muséet här i veckan, i torsdags för att vara exakt. Har inte kunnat lägga in bilden jag tog bara för att fittjossan inte har bluetooth på sin dator. Man fick ju självfallet inte ta bilder där inne, men.. ja. Fick väl med en och annan skön bild därifrån om man säger så. HehehE

Utställningen vi var på var Annie Liebovitz, en utställning hon strukturerade upp med diverse bilder från 1995-2005. Det är en sjuhelvetes massa bilder plockat från hennes liv, både privata och från hennes arbete. Bilder på alla möjliga kända personer, hennes flickväns lik, hennes pappas lik, hennes förlossning och så vidare.. En väldigt känslostark utställning. Vissa stunder kände man nästan för att fälla en tår. Gud så hemskt. Det visades en 6 minuters lång film också där diverse kända personer sitter och berättar lite om henne bland annat.

Här nedan följer några kända bilder hon har tagit!







Och här är min egna bild! Sjävfallet är jag med på den, men inte lika utstickande som de fantastiska verken i bakgrunden; till vänster Johnny Depp och Kate Moss, och till höger Brad Pitt, samma som ovan.


Jättefint tycker jag, på dubbelhakan osv.. Jag jobbar på den!


Kommentarer
Postat av: emelie

Annie Leibovitz är väl inte död heller?!

2010-09-13 @ 17:16:51
Postat av: Anonym

Hon levde då i slutet på maj vet jag!

2010-09-13 @ 23:31:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0