Skolupdate


Räknade lite matte imorse och det gick förvånansvärt bra. Nu kan jag derivera, sätta derivatan lika med 0, hitta koordinaterna med hjälp av pq, sätta in x och få y-värdena och även hitta max-och minimipunkter med hjälp av derivatans teckenväxling. Jag kan också derivera med e, som inte var så svårt som jag trodde. Inget är så svårt som man tror. När man kan är det lätt, då är det jävligt lätt alltså. Synd att det har varit så svårt förut, då jag inte har fattat. Då var det inte lätt.

Nu har jag svenska lektion och är färdig med uppgiften vi ska ha färdig här, kan dock finslipa lite. Efter är det geografi då jag måste sätta igång med arbetet. Ska skriva en recension på en film, Honey, som vi såg på dansen förra veckan. Vet ni några bra filmrecensionssidor?

Kommentarer
Postat av: Yvve

Fan va du e smart.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0