Henom

Idag fick jag reda på något annorlunda. Det är en feministtjej med halva huvudet rakat och halva huvudet långruffshårigt som klär sin son i klänning. Och hennes äldre son vet inte om han är tjej eller kille, inte heller hans förskollkamrater. Jag kan ärligt säga att jag TROR att om min son hade VELAT ha en klänning på sig, hade han fått det. Hade han pekat ut en klänning i affären och sagt "den där vill jag ha", då hade han fått det. Men jag hade dock inte klätt på min son en klänning om han inte ville, eller om han är så liten att han inte kan välja själv.

Tycker det är så dumt att man ska låta sina barn drabbas av ens egna åsikter. Att riskera att ens son kanske blir mobbad för att man vill utmana könsgränser/normer. Låt barnen ha på sig vad fan de vill, men tänk också på barnets bästa. Att klä sin son i klänning kanske är mer accpeterat om 20 år, men inte nu.


Laddar upp Ebbas skolfoto till denna text. Opassande eller inte. Fin du var Ebba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0