mitt hår

Jag trivs fan fruktansvärt bra i den här frisyren. Det måste vara det bästa jag gjort i frisyrväg. Färgen tycker jag att jag har lyckats riktigt bra med också. Men vägen dit var lång: ett misslyckat frisörbesök som kostade skjortan, ett flertal hemmaslingningar som nästan dödade mitt hår, färgning på färgning med loreal excellence (?) och äntligen är jag nöjd. Nu är det ju bara att fortsätta färga utväxten när det behövs. Det tog fan 5 månader att få mitt hår att se normalt ut.

Gud nåde mig om jag färgar mörkt igen.



Innan jag började misshandla mitt hår - nov 2009


Såhär såg det ut efter att ha försökt bli lite blondare genom att slinga hemma vilket blev totalt misslyckat, och efter ett frisörbesök som inte gjorde det så mycket vackrare. Shit vad slitet det var. - Dec 2009
 

Och detta är efter att ha färgat hemma ett antal gånger och det bruna/orange börjar förintas. -feb 2010


Finns fortfarande vissa mörka partier kvar, men det stör mig inte så mycket. Jag är rätt nöjd ändå. Nu gäller det bara att försöka att inte slita på det så jävligt. Det är fortfarande sjukt slitet även fast jag har klippt mig kort. 
-maj 2010

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0