Ingen fisk

Det blev inge skön direkt, men vi åkte ut till sågen och fiskade, det var också mysigt. Lite kallt efter ett tag dock. Det blev ingen fisk för mig, och inte för någon annan heller. Jag har aldrig riktigt fattat det där hur man ska veva. Vissa säger att man ska veva snabbt och vissa säger att man ska veva "hackigt". "Om du vevar fort först, sen saktar ned fort och stannar upp, och fortsätter sådär, då tror gäddan att det är en skadad fisk, och då tar den hellre den..." Sa någon till mig, kommer inte ihåg vem. Idag orkade jag inte hålla på, jag vevade bara. Kanske därför jag inte fick någon napp.

Vi såg en svan också som hade lagt upp foten på sig själv. Sedan stod den på vattnet och sjöng, jättefint var det. Fast lite annorlunda och obehagligt at the same time.

Idag har Soma flyttat till Paris kom jag på nu, i detta ögonblick. Ska komma på något bra och billigt sätt man kan få tag på henne. Ska pröva och skicka ett sms i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0