Asyl

Jag har inte läst en bokjävel på hundra år men så igår hade jag tråkigt och lånade en bok av Eva. Eftersom att jag har läst Gömda förut tänkte jag att jag lånar Asyl. Jag totalfastnade i den och läste hela 69 sidor, det är faktiskt mycket för att vara mig.

Hade tänk ge en liten snabbresumé om handlingen men vet inte om jag orkar ge en sådan seriös. Det handlar kortfattat om en tjej som blir förföljd av sitt ex och hon och hennes nuvarande familj bestående av hennes man och två barn får fly runt i hela landet. Han hittar de var dom en gömmer sig. En gång tog den här mannen en kniv mot dotterns hals och då blev hon stum i ett halvår. Nu försöker hon strypa sig själv och sin bror hela tiden. Hon mår inte bra alltså. Och Maria som det handlar om, hon fick till och med psykos för att hon blev så deprimerad. Alltså psykos på riktigt. Det slutar med att dom får fly till USA och det är typ där jag ligger i boken nu. Spännande.


Det som är i bakgrunden är jag som försöker gömma mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0