första dagen på praktiken

Måste bara börja detta inlägg med att fråga, vad fan menas med "eknas" ? Hade nämligen fått en kommentar som löd följande..

de eknas om man utrycker det sådär!!
"och självklart hamnade jag på telegrafen på en fredag.."

Hade min första dag på praktiken idag. Kände mig inte ett dugg peppad imorse, var inte på bra humör alls, men försov mig iallafall inte. Så jag kunde gå i lugn takt till tåget där jag till min förvåning mötte ett par iskalla välbekanta fiskögon på perrongen. De har ju börjat med kontrollanter nu, som stämplar biljetterna, som tur är så slapp jag både dit och hem.

Kände hursomhelst att precis när jag kom till dagiset så blev jag på bra humör direkt. Fick ett så bra bemötande av alla barn, de gillade verkligen mig, därför är det så bra att jag vill bli förskollärare. Fick höra också att lönerna kan skilja på 3000-4000 ju närmare stan man jobbar så jag får väl räkna med att flytta när jag får jobb, om jag vill ha bra lön vill säga.

Nu ska jag äta fisk med äggsås och sen sola förhoppningsvis.


Kommentarer
Postat av: ebba vilhelmina

DE E KNAS FATTARU VELL :D

2009-10-19 @ 19:39:25
URL: http://ebbavilhelmina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0