Bröllopsfotografen

Har filmmaraton här ikväll. Såg nyss bröllopsfotografen, vilken jävla bra film.

Det är en fantastisk historia om hur en småstadskille från värmland glider in på en räkmacka hos överklassen i stockholm. Han lär sig snabbt de oskrivna reglerna och vett och etikett och blir fort omtyckt. Han träffar även en tjej han blir kär i. En bit in i filmen märker han hur ytligt mycket är och hur viktigt det är att hålla fasaderna uppe. Han blir en del av denna ytliga fasad, tyvärr ger det ett ganska sorgligt slut.

När jag tänker på det så tror jag fan inte den här killen drog på smilbanden någon gång under hela filmen. Men jag gillar hans roll ändå.

Måste våga påstå dock att mycket är ganska överdrivet, både småstadsskildringen och överklass skildringen. Men vad vet jag. Jag är ju där mittemellan så att säga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0