naturbloggen

Gud vilken underbar dag jag har haft! Har varit på exkursion med skolan i brosjön i Tumba. Vi fick åka ut med gummibåtar och göra lite tester, bland annat temperatur och något annat ord som jag inte kommer ihåg vad det heter, men som mäter näringstäthet, och sedan PH-värde. Vi observerade och artbestämde sedan växtligheten runt om brosjön, men också runt mellansjön som låg en bit bort. Det var där myrmarken var som vi klampade runt i. När man stod i den och hoppade samtidigt, då skakade hela myren, och träden som växte på den. Den kanske var typ 50 cm tjock bara, och under är det ju vatten. Hur coolt som helst.


Jag i väntan på att få åka ut med en båt. För att göra någon nytta och hålla mig sysselsatt tog jag på mig vadstövlarna och gick ut och samlade bottenslam.


Hittade en signalkräfta gjorde jag också! Synd att det kom massa sand i vägen. Jag petade faktiskt på den. Det kändes...... coolt


Såhär söt och duktig såg jag ut i dom där fula brallorna


Såhär såg det ut när jag och Elif rodde iväg! Vi softade mest runt och gjorde inte så mycket tester om jag ska vara helt ärlig. Skönt som fan var det!


I Vinterskogen


Ett dött träd







Klassen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0