ute på styv lina

Känner mig fett seg i huvet för att leverera ett givande och strukturerat inlägg. Men jag ger det ett försök.

Följde med mormor idag in till stan då hon skulle på mammografi och vi passade då givetvis på att äta gott och sååppa! Fick en otroligt fin och elegant klänning i sidenimitation (kommer inte ihåg vad materialet heter och orkar dessvärre inte gå och kolla) och ett par härliga kilklackar i skinn/mocca. Dessa kreationer ska jag bära på Linneas studentmottagning hon ska ha den 6:e juni. Jag kommer se ut som en vuxen dam, vilket jag märkte när jag provade klänningen.

Mormor: "Ja.. den är ju väldigt damig om man säger så."
Jag: "Ja, men jag ÄR en dam."

Förstod dock inte vad i helvetes jävlar jag tänkte när jag gick med på att prova just skor med mormor. Jag har ju förfan en tatuering på varsin sida av vristen. Vilken jävla hjärtattack och magkniper jag fick när jag insåg att tillvaron kunde rasa. Livet kunde vara över på bara blotta ögonblicket av att hon skulle få syn på min förstörda hud. Jävlar vad jag utmanade ödet. Men det gick bra som tur var.

Får se om jag orkar lägga upp bilderna senare. Eller orkar och orkar, min kamera är ju borta som allt annat.

Kommentarer
Postat av: angelica

feeemte juni om jag får be

2010-05-11 @ 14:44:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0