"Antar att ni inte har tvättsvampar med er?"

Jag jagade barn idag med några kompanjoner. Dom hade kastat ägg på bilen så vi bestämde oss för att gå till botten med det hela.

Det började med att vi kom tillbaka till skolgården där allt hände för att försöka lista ut hur vi skulle få tag på kidsen, för dom hade tydligen legat uppe på taket. Rutinerad skoltakshängare som jag är, så vet jag att det bara finns ett sätt att komma upp, och två sätt att komma ner. När vi hör att dom är på ena sidan byggnaden så vet jag att dom var fast där, eftersom det är för högt för att hoppa. Så vi bestämde oss för att snabbt klättra upp.

Vi övertog den tomma och mörka skolgården med smygande steg. Försökte klättra upp på ett galler som hade en trappa i sig, när vi kom på att en av oss faktiskt hade nycklar, så vi öppnade bara och klättrade upp. Vi såg några skepnader springa runt längre bort, så vi kutade dit.

BUSTED

Vi frågar ut dom om det var dom som hade kastat ägg på taket. Och det var det ju såklart inte. "Så det är alltså några andra på detta tak som ni inte vet vilka det är som har kastat ägg alltså, inte ni?" Killarna hade inte direkt bra argumentationstekniker eller försvar överhuvudtaget, så det slutade med att dom fick skjutsas upp till macken i den äggade bilen för att tvätta bort det.

Kul va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0