Ett liv i celibat

Jag funderar på att lägga ner alla jobbiga och energikrävande tankar på sommarplanering. Typ; "Vad ska jag göra i sommar?" "Var ska jag vara i sommar?" "Med vem ska jag vara i sommar?" "Hur ska jag vara i sommar?" "Varför ska jag vara i sommar?" Haha nej, men allvarligt. Blir fett less. Och jag har inte någon direkt stor lust med att varken åka utomlands, gotland, eller allt vad det nu heter. Nu kanske ni tror att jag lider av en depression eller något, men jag vet inte.. Skulle aldrig banga på en roadtrip såklart, men det känns sjukt avlägset eftersom människor är som dom är. Jag har i alla fall kommit på en lösning - och en anledning till att ändå spara pengar;

JAG SKA SKAFFA HUND

Många säger till mig att jag borde vänta tills mitt liv är mer stabilt, tills jag har något eget and so on. Men jag känner mig mogen och redo. Jag skulle kunna ge all tid till en liten valpis i sommar. Självklart kommer jag jobba, men inte så långa pass.. Det kommer fungera tror jag. Sedan har jag självklart funderat på det här med att en hund faktiskt lever i typ 15 år.. Och ja, då får allt en vändning. Men jag ser inga hinder framför mig om jag ska vara helt ärlig.

Har inte bestämt mig helt och hållet än, men tittar runt flitigt och diskuterar med nära och kära. Hoppas verkligen att en liten söt valpis ska göra mig sällskap i sommar.. Och i 15 år framåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0