Tortillachipsen och ostdippen slut...

Har äntligen kommit igång med tentan, som denna gång handlar om barnkultur. Otroligt intressant! Vad ska vi låta dagens barn ta del av för kultur ute på förskolorna? Såkallad finkultur? Kvalitetskultur? Kommersiell kultur? Populärkultur? Böcker de ogillar? Filmer de tycker om? Tråkiga teatrar? Listan kan göras lång. Jag har iallafall kommit fram till ett svar på den eviga frågan. Det svaret kan vi ta i en framtida debatt, bjud in mig.

Mitt huvud är fullt av tankar, idéer och påhitt. Nu ska jag snorta en dusch nässpray i vardera nässborre för att vidare ta mig upp på övervåningen för att göra iordningen en kopp blåbärs te - inköpt på ösmomarknaden i våras, i ett inte allt för nyktert tillstånd. Var nämligen bakis ända ut i fingertopparna, men ändå påväg att bli sådär stadig igen, som efter några bärs. Fan vad den känslan är härlig. Helt förstörd och tom i huvudet - men ändå glad, flummig och efterbliven.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0