Omänskliga hyresvärdar

Det har hänt en asjobbig grej i vårt hus som gör att man kan bli fucking utelåst från tvättstugan. Vi har fått sånadär RCO med tag som man öppnar med istället för nyckel, både in i porten och till tvättstugan. Och har man bokat t ex 17-21 som jag gjorde idag, kommer man inte in 1 sekund innan 17, utan man får stå fint och vänta tills klockan blir 1 sekund över 17:00. Och nu när all tvätt är klar sådär lagom till 21 så märker jag att torkskåpet hade slutat gå, så kläderna som var kvar där var blöta, så var tvungen att köra dom ett tag till. Men då kan jag inte gå ifrån tvättstugan och lämna kläderna där, för då blir jag utelåst, och kläderna instängda så att säga. 
 
Men här kommer det värsta.
 
Om kläderna nu skulle bli inlåsta, kan jag inte heller vara här först kl 07:00 imorgonbitti som jag tänkte först. Nej, för då har någon annan bokat och då kommer inte jag in med min jävla tag?! Så jag kan hämta mina kläder först när jag har bokat en ny tid. Självklart så blir så icke fallet, utan jag får ju såklart stå o hänga på låset före 07:00 för att stoppa den som har bokat då, och smita in och hämta mina kläder, eller ännu värre om den personen hunnit in, stå och banka på dörren och be om att få bli insläppt. 
 
Detta är omänskligt. Tvättstugan är allas. Jag ska fan få gå dit och hämta mina kläder om jag har glömt dom där! Eller kunna börja tvätta före min tid om den innan är klar. Men nej det går inte för sig.
 
Jag ska klaga. Det ska ni ha jävligt klart för er. Idioter!
 
Btw så sitter jag med min dator i tvättstugan nu och väntar på att min tvätt ska bli torr, lär ju dröja någon timme. Får plugga så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0