Förståelsen av innebörden i "hata är ett starkt ord"

Det var förintelsens minnesdag igår, så grattis till er! Eller alltså vad säger man.. Jag beklagar? Göran Persson höll iallefall tal i Stockholms synagoga i en misslyckad kippot eller vad det heter. Men han rockade ändå såklart!!!

Tobias Rawet var där också. Han har varit på mitt gymnasium och föreläst för oss om hans traumatiska upplevelser från andra världskriget och koncentrationslägret han var placerad i. Det var en hemsk historia ska ni veta. Och jag kommer ihåg att han avslutade sin berättelse med att definera vad hat är och att han aldrig någonsin kommer hata något eller någon, inte ens Hitler. Det var vad han hade lärt sig och kommit fram till av de hemska åren. Att han kommer aldrig hata Hitler så som han hatade judarna.

Är asglad över min nya jacka btw. Den är det vackraste jag skådat och upplevt under de närmsta åren. Alltså jag har aldrig sett en sådan vacker jacka på någon överhuvudtaget.

Amen
Mary Amanda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0