Det är ju ändå inte ett inlägg i Katrin Zytomierska-karaktär liksom

Jag var på en intervju förra veckan på en förskola belägen mitt i centrala stockholm. Stockholms kommun betalar ut dom överlägset bästa lönerna inom förskolläraryrket, och säkert andra yrken också kan jag tänka mig. Så när jag satt där i personalrummet och chefen i slutet av intervjun frågade om vad jag hade för löneanspråk, tänkte jag att här kan jag självklart säga samma som på andra ställen. Har gått ner en tusenlapp vissa gånger då det känns som att ekonomin inte är särskilt hög på just de ställena eller något. 
 
Hon blev iaf typ lack när jag föreslog vad facket säger att man MINST ska kräva som månadslön. Hon kunde tänka sig att gå MAX 4000 kr mindre. Jag kände direkt att det inte var något för mig med tanke på att jag redan fått erbjudande om jobb där de accepterat mitt löneanspråk. 
 
Men nu såg jag att jag fått ett mejl från henne där hon berättar att tjänsten är tillsatt. Då undrar jag vilken dum jävel det är som går med på att jobba för en sån skitlön. Jag vet folk som har kommit nyexade och har fått (hör och häpna) hela 7000 kr mer än den månadslönen hon hade att erbjuda. Jag kände direkt, att liksom.. lycka till att få någon att vilja tillträda den tjänsten. Men puckon finns det gott om tydligen...
 
Hoppas hon inte hittar min blogg och läser och sprider rykte om mig i lärarvärlden. HAHA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0