Har tänt lite ljus för o få lite mysig känsla såhär i hostiga tider...




Det är hårda bud o jobba på förskola kan jag berätta för er. Man blir förkyld ofta o det är omöjligt o göra ett bra jobb när man är det. Man orkar liksom ingenting. Redan i fredags kände jag mig helt slut, när barnen ville leka o frågade mig typ "amanda kan vi gå balansgång" eller nåt så blev alltid svaret nej. Alltså jag pallade inte. När jag gick i skolan kunde jag gå på seminarier o föreläsningar fast jag var sjuk, det var ju inget ansträngande. Att jobba på förskola däremot hårda bud som sagt. Känner mig lite keff som är hemma pga en förkylning, men det är inge roligt att säga nej hela tiden till barnen, Att inte ha energi att vara glad o rolig med dom. Då gör jag inte mitt jobb o då kan jag lika gärna vara hemma. 

Skulle inte ens känt mig som en hjälp till mina kolleger. Bara en börda som går runt o gnäller. Jag får headrush varje gång jag reser mig och när jag hostar känns det som att jag har sprungit afrikaloppet efteråt. 

Nej nu ska jag äta nudlar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0