Nytt vardagsrum

Vi ska börja jobba på vårt vardagsrum här hemma, har börjat tröttna lite på det här nu. Vi gjorde om för 1,5 år sen ungefär och känner väl att saker och ting börjar sjunga på sin sista vers. Vi håller därför på att mer eller mindre sälja av hela skiten på blocket. Vi har lagt upp soffan som ingen verkar vara så intresserad av, och sen sålde vi en tv-bänk nu i veckan. In med nytt nu alltså. Men nu till grejen hära. Ska byta stycke så det blir kulare o läsa.
 
Jag har ledig i knappt en vecka mellan jobben nu i januari och då tänker jag passa på att måla om. Nu har vi 3 väggar i beige kommunalfärg (läs skolvägg) och sedan en i blyerts, asså jag spyr. Det känns liksom inte fräscht o skönt när man entrar rummet, man blir bara less. Så ska måla om till helvitt och sedan lägga in lite färgglada detaljer i inredningen istället, som på kuddar, plädar, fotpallar osv. Det kan ju bli hur som helst. Ska bli så kul.
 
Utmaningen i detta är ju att hålla sig inom budgeten och den är ju som vanligt inte så stor för oss ungdomar. Men här nedan följer lite inspiration från Länna möbler (där jag aldrig kommer sätta min fot) som har sjukt fina saker. Kanske kan bli verklighet när vi är 60 år o ska dö snart. Då hoppas jag att vi har samlat ihop en anständig summa möbelbudget.
 
Det blev lite huller om buller. Men ni får skapa ett rum av dessa ting i eran hjärna. 
 
Nu kanske ni tycker att jag borde kommit på nåt mer originellt än missoni, men alltså det finns inga finare o färggladare mönster än dem. Inte ens i närheten. Och jag gillar ju färg. Så dom textilierna är det finaste jag vet faktiskt. Och sånnadär puffar finns faktiskt på mio i budgetvariant, dock inte på hemsidan. Det gör mig glad. Soffan och tv-bänken är det enda som är realistiska inköp för våran del, soffan är vi ganska säkra på. Den är från mio. Vi kollar lite på blocket också, där kan man snubbla över en och en annan guldklimp också. 
 
Det här får duga än så länge. Nu ska jag försöka sova i tid.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0