Mina blommor

Här är ett urval av mina finaste blommor, örter o växter. Jag springer på kvantum stup i kvarten nästan o handlar blommor känns det som. Men det är ju så kul. Dessutom är det ju bara bra om man lyckas utnyttja varenda lilla kvadratmeter när man bor så här litet men har en sådan stor altan. Köpte ett litet balkongbord här om dagen på dollar store för 100kr och hämtade några plaststolar från förrådet. Vips så blev det en liten mysig matdel. Vi ska äta middag där idag i kvällssolen! Att sitta och äta vid "soffhörnan" är inte bekvämt, bordet är så lågt där och det blir jobbigt att böja sig så mycket när man äter. Där passar det bättre o sitta o chilla bara. 
Mina, eller snarare Martins tomatplantor. tror den högra är körsbärstomat och den vänstra någon gul konstig :) 
Har planterat ut massa örter i större krukor och ställt i fönsterbläcket. Dom har tagit sig bra. När man har tagit lite till matlagning så växer det bara ut igen efter några dagar.
Gräslök! 
Marockansk mynta. När denna växt på sig lite mer tänker jag skörda den och göra en ordentlig Mojito av den! 
Min fina ros jag köpte för bara några dagar sedan. Gud så fin den är.
Lite hängväxter. Det är någon slags zurfinia bakom som kommer blomma ut i massa små rosa blommor. 
En liten blomgrupp som står på gatustenar o lite andra stenblock. Det kommer bli en blommande ormbunke längst fram till vänster, bakom en lilja och dom andra är zurfinior. Typiska trädgårds/balkongblommor. 
Här är den nya lilla matdelen med bordet som jag köpte. Skitmysigt allså. 
Sofforna med bord som vi haft varje år. Vill pimpa upp med lite färggladare textiler, t ex roligare sittdynor i olika färger, finns asfina på indiska. 
Två buketter ihopsatt till en, från hötorget när jag var där o handlade igår med mormor. Hon är kung på att pruta allså. Det där + en sån där vit bukett (höstnånting) för 100kr. Inte dåligt. Man ska pruta precis innan dom stänger. Då får man bra priser :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0