Orkar inte vara full

Jag har förresten en nykter period nu. Det känns skitbra. Av 5 helger har jag varit nykter 4. Hittills 3 på raken. Ska nog fortsätta med det. Det kanske inte låter så mycket för er men för mig är det faktiskt duktigt eftersom att jag har krökat typ 51 helger per år sedan 16 års ålder no joke. Jag tror att min hjärna blir klarare o kroppen blir piggare av o va nykter. Levern mår säkert bättre också om något. Jag är less på att festa verkligen. Har älskat o vara ute o träffa människor, uppklädd, sminkad, salongs, glad, sprallig o bara mingla runt, det är ju verkligen hur kul som helst. Men det kommer väl till en gräns då man känner att man gjort det tillräckligt. Finns inget mer som kan hända. De människor som man inte träffar i nyktert tillstånd är ändå inga viktiga personer så det är skitsamma egentligen. Krogen är så 2013, lol. Aya har ju dessutom stängt. Storpub kör aldrig längre. För att inte tala om TELEGRAFEN som stängde för 4 år sedan, borde slutat kröka redan då. Då gick ju livet under, herregud. Så roligt som man haft det där alltså, så roligt kommer jag aldrig få igen. 
 
Men att vara nykter, köra bil, må bra, vara pigg, inte vara bakis, åka på bio, fika, träffa mamma, mormor o morfar, gå ut med pablo, vara barnvakt, alltså det slår o va ute o mingla på fyllan i 4 timmar för att sedan vara bakfull 12 timmar dagen efter. Ni förstår.
 
Som det känns nu är jag inte ens sugen på att dricka. Drack 1 glas vin förra fredagen och 1 folköl lördagen innan det. Det är väl gott. Men inte godare än coca cola till exempel så då kan jag lika gärna skita i det. 
 
Nu ska jag kolla på suits med Martin. Den serien är ju bara för bra. Ska dricka grönt te till med honung i. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0